Installatiedag zonnepanelen

Je hebt een mail van ons ontvangen ter bevestiging van je installatiedatum. Super, je Power Shift gaat bijna beginnen! Op deze pagina lees je hoe je je kunt voorbereiden op de installatie.

Voorafgaand aan de installatiedag:

- Maak je meterkast en de plaats voor de omvormer goed bereikbaar, zodat de installateurs meteen aan de slag kunnen.
- Zorg dat je internetverbinding sterk genoeg is op de plek waar de omvormer geplaatst wordt (wifi of internetkabels). Vraag eventueel een wifi-versterker aan bij je provider.
- Meld je zonnesysteem aan bij je netbeheerder via www.energieleveren.nl. Je netbeheerder informeert je over eventuele aanpassingen die gemaakt moeten worden aan je meter.
- Maak plaats voor een steiger (bij een schuin dak) of een ladder en ladderlift (bij een plat dak).
- Zorg voor minimaal 10 extra dakpannen. Uiteraard zijn onze installateurs voorzichtig met het plaatsen van zonnepanelen, maar we kunnen niet altijd voorkomen dat er een dakpan breekt bij de installatie.
- Zorg je aanwezig kunt zijn tijdens installatiedag.

Verloop van de installatiedag:

- We nemen de werkzaamheden en de eerder gemaakte afspraken met je door.
- We plaatsen steigers en/of valbeveiligingen zodat we veilig kunnen werken.
- We monteren de zonnepanelen, sluiten je omvormer aan, leggen de kabels op de juiste plek en installeren het in jouw meterkast.
- We lopen na afloop van de installatie samen met jou het systeem na, zodat je kunt zien of alles is opgeleverd zoals afgesproken.
- Na de installatie wek je direct groene stroom op, yes!
- Als het systeem niet direct werkend opgeleverd kan worden, noteren we dit en word je later teruggebeld om de resterende zaken te bespreken.

Na afloop van de installatie:

- Binnen 2 weken na het afronden van de installatie maken we een monitoringsportaal aan. Je ontvangt dan een mail met de inloggegevens voor de app.
- Je krijgt een handover van ons met informatie over jouw zonnesysteem.

Er zijn weersomstandigheden waarbij het niet veilig is om te installeren, namelijk: vorst, sneeuw, harde wind, veel regen, extreme hitte. De installateur neemt in dat geval contact met je op om een nieuwe installatiedatum te plannen.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op via 088 800 6920 (maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur bereikbaar) of mail naar support@sveasolar.nl.